w3Lc0m3


Friday, July 30, 2010

pelanggan bertuah dapat rm2 juta


Dengan pembelian one drop perfume dengan rm34(set biasa),rm40(set celebrity), anda mungkin jadi pemenang sehingga RM2,000,000. Hubungi lah saya untuk maklumat lanjut.
019-5073069(din)

Badan Wangi Poket Berisi
(Raikan Lebaran Dengan Habuan)

Duit Raya Sehingga RM2,000,000
Untuk Dimiliki! Semua Berpeluang Untuk Mendapatkannya
MULAI 1 JULAI 2010

*Tiada Slogan
*Tiada Soalan
*Tiada Peraturan

Iklan di akhbar metro :
http://www.hmetro.com.my/articles/PelangganbertuahdapatRM2juta/Article/

Wednesday, July 28, 2010

Pelaburan auta syarikat MLM

KUALA LUMPUR - Keghairahan golongan muda yang ingin mendapatkan keuntungan cara mudah melalui satu skim jualan langsung (MLM) dengan cara mencari orang bawahan yang mampu melabur sehingga RM41,000 musnah apabila mendapati mereka sebenarnya ditipu.

Modus operandi sindiket tersebut ialah dengan mengedarkan risalah di sekitar kawasan perniagaan dan perumahan di Subang Jaya. Risalah tersebut mengandungi kata-kata manis untuk mengecap kekayaan dengan usaha yang minimum.

Anggota-anggota sindiket itu pula akan menggunakan kereta-kereta mewah seperti BMW pelbagai siri, Mercedes Benz, Toyota Aplhard dan Nissan Fairlady setiap kali hadir menyampaikan ceramah di lokasi-lokasi yang ditetapkan.

Difahamkan, kesemua kereta itu didaftarkan dengan digit nombor yang sama bagi meyakinkan orang ramai.

Mangsa-mangsa dikehendaki membayar antara RM10,000 dan RM41,000 mengikut pakej yang ditetapkan dan perlu mencari orang bawahan bagi melayakkan mereka menerima imbuhan iaitu sebanyak RM2,500 dalam tempoh tiga hari.

Bagaimanapun, kegiatan penipuan sindiket yang beroperasi di Subang Jaya sejak dua tahun lalu itu terbongkar apabila seramai 59 ahli sindiket termasuk sembilan wanita ditahan selepas polis menerima tiga laporan daripada mangsanya yang terdiri daripada kakitangan kerajaan.

Serbuan pada pukul 10 malam kelmarin di dua buah restoran di kawasan Mentari Court Subang Jaya itu dilakukan ketika ahli sindiket berusia dalam lingkungan 20 dan 30-an itu sedang leka mengadakan ceramah.

Difahamkan, ketika serbuan terdapat lebih 30 pengunjung berada di situ.

Ketua Penolong Pengarah (Operasi) Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Asisten Komisioner Rohaimi Md. Isa (gambar) berkata, selain pulangan wang, sindiket itu juga menawarkan hadiah berupa barangan serta percutian.

Katanya, mangsa yang gelap mata akan mudah terpedaya dengan imbuhan serta hadiah yang ditawarkan dan terus membuat pinjaman untuk melabur ke dalam skim tersebut.

"Sindiket juga membantu menyediakan bantuan kewangan bagi pelabur yang berminat. Mereka kemudian akan mengarahkan mangsa supaya mencari orang bawahan bagi merancakkan perjalanan wang tersebut.

"Itu hanyalah taktik sindiket di mana mereka akan menggunakan wang yang dicari daripada orang bawahan untuk dibayar kepada pelabur berkenaan dan begitulah seterusnya. Skim tersebut sebenarnya tidak membuat sebarang keuntungan," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Rohaimi berkata, tiga kakitangan kerajaan yang membuat laporan polis tersebut mendakwa mereka ditipu sindiket berkenaan apabila langsung tidak menerima pulangan wang yang dijanjikan.


"2la org nk kya cpat..ska sgt ceburi bsgnes yg nk untung cpt..cba bljar bsnes yg untung xbyk tp bleh mkn untung dlm msa jngka pnjang...ha...kn dh kna tpu..cba lh set mind utk wt bsnes dlm bntuk trading..keuntungn brdsarkn jual beli brang..bukn keuntungan brdsarkn psang downline..nk join MLM ni bleh..tp kna la fikr ngn bjak..cm prniagaan yg jual brg pn untung,klu nk psang downline pn lg untung..jd cmni,wt mlu je kakitngn krjaan yg tau nk untung cpt tnpa susah pyah..ni ke nk wt bsnes pgg pd stu statemnt yg punca rzki 9/10 dtg dri bsnes..tp pmbljaran n pngisian bsnes dlm islam,xbljar..hahahaha"

SoRAng LaGI mAngSA TsuNAMi MAn.ciTY...haha

Manchester City after several purchases, think also to sell. The Paraguayan striker Roque Santa Cruz, is ready to Marseille transfer for almost 10 million euros. Citizens one year ago, paid him 18 million euros.

NeW LiVERp00l PlAyeR WiTh NeW jeRsey..

Mancini admits Bellamy may have no place at City

Roberto Mancini has admitted that Craig Bellamy may not make Manchester City's 25-man squad for the new Premier League season.


GettyImages
Craig Bellamy may be surplus to requirements
• Rules give Fergie a headache
• Woodgate to miss out on Spurs squad
• Rules force City to sell

Under new rules introduced this season, on September 1 Premier League clubs must name a squad of 25 players to represent the club until January. Eight of those players must have spent at least three years at an English or Welsh club before the age of 21, but an unlimited number of players under 21 can be used.

City are overloaded having continued their extravagant spending this summer, meaning some players will have to depart or risk spending the first half of the season sitting in the club's reserves.

Bellamy, who has been linked with a move to Tottenham, was in tremendous form last season for City but Mancini says there is no guarantee he will be part of the club's plans. Stephen Ireland, City's Player of the Year for the 2008-09 season, is also at risk.

"I have not decided anything about Stephen Ireland. It is up to him to prove himself to me," Mancini said in the Daily Express. "It is clear that some players are going to be left off that list. I am not sure yet if one of those will be Craig Bellamy."


"haha...pdan muka...kn dh ckp yg man.city tmpat bnuh career...kta nnt kn spemngsa yg strusnya...yg mna nk msuk sgt man.city,ha g msuk..ps2 nnt kna buang..cian tol..."

Tuesday, July 27, 2010

Ldk suXXXXXXXXXXx

weekend ni adalah weeknd yg karut bin marut..
bosan btol bla ada ldk..
trus trg yg ldk ni xbri sbrang mnfaat lngsung kt stdent...
better duit 2 gna ke arah yg len...
dri dploma smpai dgree kna amek ldk..
mcm budak tadika..
msuk je klas,prkenal diri la ape la..
dk dlm bulatan..bhgi kmpulan..
ps2 amek krtas mjung tulis gna maker la ape la..
memg hampeh tol..buang msa la..
come on la uitm..klu wt ssuatu event 2,mke sure on the feedback stdent..
be prfsional..from dploma till now,xda pape prbzaan pn..
klu dfikrkn nk latih kje dlm kmpulan..
xpyh ldk pn dh latih..cm wt prject by group..
nk beri ksdaran based on module??xbrksan lngsung k...
cz yg mne g ldk ats pksaan..dh mrosakkn weeknd..
nth pape la uitm ni...this is my feedback on ldk..
so thnk +..blogspot is the freedom of speech platform..
sbg stdent ada hak utk brsuara..klu org cina mju sbb diorg baiki dari feedback..
mlyu cner plk??xkn nk mundur kot cz xambl pduli on feedback???
so fikr2 kn la ye..................

MaNFaAT AiR pUtIH

1. Menetralisir racun dalam tubuh
2. Membakar lemak
3. Membersihkan racun dalam ginjal

Minum air dan tetap sehat dan aktif. Untuk siapa saja yang suka Minum air ais(air dingin).

Hal ini sangat masuk akal, orang Chinese dan Jepang minum teh panas setelah makan, bukan air ais. Mungkin ini saatnya bagi kita untuk mengadopsi kebiasaan tersebut.

Mungkin sangat nikmat minum air ais setelah makan, namun air ais akan membekukan lemak yang baru saja kita konsumsi. Dengan membekunya lemak akan memperlambat pencernaan.

Ketika lemak yang membeku ini bereaksi dengan asam, lemak akan dipecah dan diserap intestine lebih cepat dibanding makanan pada. Dengan cepat akan berubah menjadi lemak dan dapat menimbulkan kanker. Sangat disarankan untuk menkonsumsi sop panas atau air hangat setelah makan.

Sunday, July 25, 2010

Kawal pengambilan minuman '3-in-1'

Penggunaan produk minuman '3-in-1' yang kini menjadi pilihan kebanyakan masyarakat perlu dikawal pengambilannya kerana
ia boleh memudaratkan kesihatan jika diambil secara berlebihan.

Pensyarah Jabatan Pemakanan dan Dietetik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Dr Roslee Rajikan berkata pengguna perlu bijak membuat pilihan dengan melihat label nutrien atau zat makanan pada produk berkenaan.

"Jika ambil produk ini sekali sekala tanpa berlebihan saya rasa tidak timbul masalah. Tetapi jika sehari lima hingga enam kali, mungkin boleh timbul masalah," katanya semasa ditemubual Zulkifli Bujang dalam program Kerusi Panas di Radio 24.

Dr Roslee berkata pengguna tidak boleh mengawal pengambilan gula dengan pengambilan minuman 3-in-1, berbanding jika menyediakan sendiri minuman.

Menurut kajian Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), rakyat negara ini mengambil secara purata 26 sudu teh gula setiap hari, iaitu tiga kali ganda lebih tinggi daripada saranan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Dr Roslee berkata untuk mendidik masyarakat mengurangkan pengambilan gula bukan satu perkara mudah meskipun pelbagai kempen diadakan untuk menyedarkan masyarakat.

"Tetapi ramai juga orang yang telah mempunyai kesedaran telah beralih kepada corak pengambilan yang lebih baik. Dulu tidak pernah dengar teh tarik kurang manis dan teh O kurang manis. Tetapi sekarang sudah jadi perkara biasa," katanya.

Dr Roslee berkata meskipun kerajaan menambah bekalan gula sebanyak 15 peratus daripada biasa sebagai persediaan menyambut perayaan, orang ramai perlu bijak mengawal penggunaannya.

Beliau juga menasihatkan individu yang mempunyai ibu bapa atau keluarga yang menghidap diabetis supaya mengawal pengambilan gula dan mengamalkan pemakanan sihat bagi mengurangkan risiko menghidap penyakit yang sama.

"Memang ada sedikit pengaruh genetik kepada perkembangan penyakit ini. Tetapi kita tidak boleh menyalahkan ibu bapa (yang menghidap diabetis) sedangkan kita mempunyai keupayaan untuk mengubah cara hidup terutama pengambilan makanan yang sihat serta bersenam," katanya.

- Bernama

Saturday, July 24, 2010

post yg ke-101!!!

TAHNIAH...
DH MSUK POST YG KE-101 UTK TAHUN NI..HEHE..
AKN CBA LG UTK MMRIAHKN BLOG NI..

ENGLAND/ OFFICIAL, Manchester City sign Kolarov

Manchester City have signed Serbian left-back Aleksandar Kolarov (24) from Lazio for 19 million Euros on a five-year deal.

"aku tgk byk sgt man.city bli player..bg aku cm g m.city ni utk bnuh skill player..cm apa brlaku kt robino,cruz,wayne brdge,wright philips,ireland..xlma lg gareth barry or de jong plk klu man.city dpt bli james milner..diorg gk intrsting nk bli lg 3striker iai2 torres,baloteli ngn donovan..lpas ni xtau plk yg akn mmnaskn bngku smpanan..trlmpau overload star plyer smpai xdvelop young talent..aku puji cra barca,spurs,big 4(lvrpool,mU,chlsea n arsenal)..pnaskn bngku smpanan ngn young talent..star 4 big eleven...plg aku puji cm barca..star xrmai sgt..tp yg rmai juz bkal star cm bojan,pedro,jeffren suarez..yg star btol2 pn ada yg muda lg cm messi..ni pndpat aku la psal ktamakkn man.city.."

xSaLah Kn Klu KitA brTanYa

bak kata pepatah "mlu brtnya sesat jln"..
tp knapa kkdg ada org mrah klu kta brtnya??
klu xnk kta brtnya,knapa kje sbg sorg yg mjlnkn 2way cmmunication..
im really frust when hav a person that angry when ask a question..
prkara ni brlaku mmbuatkn aku dh tkut nk tnye pape lg soklan..
better mmbisu je lg bgus..huhu...

Tuesday, July 20, 2010

ENGLAND/ OFFICIAL, Liverpool sign Wilson

Liverpool have signed Scottish centre-back Danny Wilson (18) from Glasgow Rangers for £ 2 m.

sumber : onlysoccer

3rD weEk...

this sem rsa tramat ltih...
byk kje kna wt...im really tired...
brud 3rd week dh pnat...
brderet ngn assgnment la ape la..
ps2 kna fikr psal system yg mnentu msa dpn aku..
system utk fyp ni la sbg license nk apply kje nnt...
so 4sure kna wt yg tramat gmpak gla2 kn..huhu...

tp skrg aku msih bgini...
mlas nk wt kje..i need 2 rest...
2 get back my energy...huhu...
so hopefully ALLAH can help me..
tlg lh hmba mu yg lmah ni...huhu

Monday, July 19, 2010

mY New Bl0G

i hav make a new blog..
actlly i like to make it b4 this..
the blog that 4 bsnes only...
tgk2..my lctrer sruh wt blog as an assgnment..
so dh create new blog la skrg..
neway,sy mengalu2kn follow la my new blog ya..


thnkx a lot bcoz of stia wif my blog..
follow ya my new blog!!!!hehe

ENGLAND/ OFFICIAL, Liverpool sign Joe Cole

Liverpool confirmed to have signed Joe Cole, former player of Chelsea, who signed a four-year-deal with Reds. The player will undergo medical tests within 48 hours.

sumber : footbalpress

Sunday, July 18, 2010

SaP3 CaKAp MasUK IPT Ni BeSh??

dlu aku igt lg zman skolah..
trngin bangat nk msuk U..
knonya dh trcpai ke mnra gading la..
pd msa yg sma,rsa U ni bljar more relax..
xdala steruk zman skolah..
byk kje skolah yg kna wt..
2 pn xmmpu wt..pgi2 smpai kt skolah,mulalh mniru kn..hehe..

TAPI..........................................................
rpanya msuk u lg lh truk..
aku rsa ltih sgt msuk U ni..
bek zman skolah lg besh...
abs skolah,blik lpas mkn trus tdo..
ptg g men..tiap2 ari wt cm2..
skrg msuk U,ngn assgnment la,project la,test,quiz..
aarrgghhhh!!!!ltih gle kot...
tmbah plk dpt lctrer yg hampeh..
memg truk kot...huhu...
so far lctrer fac aku memg besh..
yg xbeshnye utk sbject sem ni..
nihongo(bhsa jepun)...lctrer tegas nk mmpoh..
boring la bljar ngn die..
i want back 2 school!!!!huhu...
its more relax than U...

Saturday, July 17, 2010

JeRsEy Yg HarAM D pAkai...

KUALA LUMPUR – Pemakaian jersi bola sepak atau sebarang pakaian yang memiliki lambang salib, jenama arak dan imej syaitan adalah haram hukumnya dan boleh menjurus kepada perbuatan syirik.

Penasihat Majlis Agama Islam Johor (MAIJ), Datuk Nooh Gadot berkata, perkara tersebut ditegah oleh Islam dan perbuatan mengabaikan hukum yang sudah jelas boleh membawa umat Islam ke arah syirik.

Beliau berkata, memakai baju seperti itu walau apapun alasannya menunjukkan umat Islam seolah-olah mengagung-agungkan dan memuliakan lambang agama lain.

“Semua mengetahui hukum ini dengan jelas, ia adalah haram dan jangan beri alasan untuk menghalalkan perkara tersebut.

“Dalam hal ini, Islam tidak ada kompromi sama ada ia dibuat atas nama hiburan, fesyen mahupun sukan,” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! Ahad baru-baru ini.

Beliau mengulas trend menyarung jersi di kalangan remaja dan golongan dewasa masa kini yang secara terang-terangan memiliki lambang salib atau jenama arak di baju mereka.

Trend itu sudah agak lama berlaku di negara ini namun semakin popular semenjak demam Piala Dunia melanda bermula awal tahun ini.

Antara jersi pasukan negara atau kelab yang tertera lambang salib atau imej syaitan adalah Brazil, Portugal, Sweden dan Norway, Manchester United dan Barcelona.

Nada yang sama turut diluahkan oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

Beliau berkata, perbuatan memakai baju seperti itu hanya menjurus ke arah dosa dan boleh mengakibatkan syirik kepada Allah.

Jelasnya, pakaian yang mempamerkan lambang agama lain mahupun mempunyai imej syaitan dan jenama arak dilihat seperti mengangkat martabat lambang itu lebih tinggi berbanding Islam.

Menurut Harussani, Islam tidak menghalang umatnya untuk berfesyen atau bersukan namun ia perlu dilakukan dalam ruang lingkup syarak seperti menutup aurat dan tidak membazir.

sumber : kedahlanie



sblm 2 aku nk tmbah ckit yg aku dpt detect msa tgk2 jrsey sblm wrld cup..aku memg fanatik spain..so plan nk bli jrsey..msa 2 brlaku kt pavilion..msa ngh truja tgk jrsey spain tba2 trnmpak ada salib kt logo spain trsbut..so ngn ragunya,aku pn xbli lh jrsey smpia skrg..kpd fanatik2 spain kt luar,i know that u r really fanatik till u buy a jrsey..smetimes snggup bli yg original..but then,b4 bli jrsey be careful lh..check btol2..jgn tau beli n sarung je...gmbar kt bwah ni aku ltak logo spain yg trdpt kt jersey n kt mna kdudukn salib..

Friday, July 16, 2010

JgA lH wANiTa DgN SbAik Yg MunGKin...

Ini adalah diantara kelebihan wanita yg diberi oleh Islam.

1. Syurga sesiapa yg menjaga wanita dgn baik.Nabi bersabda: Sesiapa yg mempunyai 3 orng saudara perempuan, 2 orng anak perempuan atau 2 org saudara perempuan dan dia menyemai adab2 yg baik pd mereka, mengelokkan hubungan dgn mereka dan mengahwinkan mereka maka ganjarannya adalah syurga. (HR Abu Daud, Tirmizi dll)

Nabi juga bersabda:
من عال جاريتين حتى تبلغا جاء يوم القيامة، أنا وهو كهاتين ،وضم أصابعه
Maksudnya:Sesiapa yg menjaga dua org anak perempuan sehingga mereka baligh maka dia akan datang di hari kiamat dan hubungan aku dengannya seumpama dua jari ni. Lalu baginda merapatkn jari jemarinya. (HR MUslim)

2. Larangan berkeras pd wanita.
Nabi bersabda:

لا تكرهو النساء فإنها المؤنسات الغاليات
Maksudnya: Janganlah kamu memaksa wanita maka sesungguhnya mereka adalah penghibur hati yg tinggi harganya. (HR THabrani).

bersabar dan bertindak dgn cara elok bila berhadapan dgn karenah mereka..

3. Menghiasi mereka dgn perhiasan.
Nabi bersabda:Hendaklah kamu kahwinkan anak2 laki dan perempuan kamu. Hiasilah anak2 perempuanmu dgn emas dan perak. Berilah pakaian yg elok pd mereka. Berilah mahar yg baik pd mereka untuk menggalakkan mereka berkahwin. (HR Dailami)

4. Berkomunikasi dgn wanita dgn cara yg baik

استوصوا بالنساء،فإن المرأة خلقت من ضلع، وأن أعوج شيء في الضلع أعلاه، فإن ذهبت تقيمه كسرته، وإن تركته لم يزل أعوج، فاستوصوا بالنساء خيرا

Maksudnya: Berpesanlah2 pd wanita..Maka sesungguhnya wanita dicipta dr tulang rusuk, Sesungguhnya tulang rusuk yg plng bengkok adalah yg plng atas. Mk sekiranya kamu cuba berkeras meluruskan tulang tersebut ia akan patah, jika kamu biarkan maka dia akan terus bengkok, berpesan2lah pd wanita dgn cara yg baik.(HR Bukhari dan MUslim)

Nabi bersabda: Sesipa yg memuliakan wanita maka dia org mulia, sesipa yg menghina wanita dia org yg hina. (HR Ibnu Asakir)

oleh tu pd lelaki sekalian (termasuklah diriku) hendaklah kamu berkomunikasi dgn wanita (ketika perlu) dgn cara yg baik. jgn berkasar pd mereka dan terimalah maaf dr mereka..

5. Dicintai oleh Nabi s.a.w
Nabi bersabda:

حبب إلي من دنياكم: النساء والطيب وجعلت قرة عيني في الصلاة
Maksudnya: Perkara yg kusukai di dunia ni adalah wanita, wangian dan dijadikan penyejuk hati di dalam solat.(HR Nasai)

Ni menunjukkan taraf yg tinggi yg diberikan Islam pd wanita.

Dialah peneman waktu bersendirian..
penghibur waktu kesedihan..
peringan beban2 dan kesusahan..
pengelak dr membuat maksiat pd tuhan..
penambah semngat utk buat ketaatan..
penguat semangat ketika dlm kelemahan..
pembantu dlm perjuangan..
penyelesai bg segala permasahan..
penampung bg kekurangan..
penegur ketika lakukan kesalahan..
dialah anugerah tuhan
puisiku untk insan yg brgelar wanita.

sumber : cina islam

Thursday, July 15, 2010

oh man...nek lg hrga..suxxxx

Harga petrol, diesel, gula dan gas LPG naik berkuatkuasa mulai tengah malam ini.

Petrol RON 95 dan diesel naik 5 sen manakala harga petrol RON97 diapungkan berikutan penyelarasan harga ubsidi yang diumumkan kerajaan hari ini.

Manakala harga gula pula naik 25 sen kepada RM1.90, dengan gas LPG naik sebanyak 10 sen sekilogram

Kenaikan semua harga tersebut akan berkuatkuasa mulai tengah malam ini.

Berikut adalah harga baru:

  • Petrol RON 95 - RM1.85 seliter.
  • Petrol RON 97 - RM2.10 seliter.
  • Diesel - RM1.75 seliter.
  • Gula - RM1.70 sekilogram
  • Gas LPG - RM1.85 sekilogram

Berikut adalah harga baru gas:

  • Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
  • Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
  • Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)

Sementara itu, Berita Harian online memetik Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai berkata, kerajaan perlu mengurangkan subsidi bagi menjimatkn perbelanjaan kerajaan dan mengurangkan defisit fiskal supaya pasaran dunia dan dalaman lebih yakin dengan kekuatan ekonomi negara.

Najib berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Kuala Kedah di Alor Star, petang ini.

Beliau yang juga menteri kewangan berkata, penjimatan perbelanjaan itu juga akan digunakan untuk pembangunan negara yang akhirnya memberi faedah kepada rakyat.

Beliau turut memberi jaminan pengurangan subsidi akan dibuat secara minimum supaya tidak membebankan rakyat.

Pada 27 Mei lalu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala dilaporkan berkata, Malaysia akan muflis pada 2019 jika kerajaan tidak memotong subsidi dan bergantung kepada pinjaman.

Katanya, hutang Malaysia akan meningkat kepada 100 peratus daripada GDP pada 2019 d- daripada 54 peratus sekarang jika subsidi tidak dipotong.

sumber : malaysiakini

Wednesday, July 14, 2010

Top 20 FIFA ranking

RankingTeamPts
Jul 10
+/- Ranking
May 10
+/- Pts
May 10
1Spain Spain18831Up318
2Netherlands Netherlands16592Up428
3Brazil Brazil1536-2Down-75
4Germany Germany14642Up382
5Argentina Argentina12892Up213
6Uruguay Uruguay115210Up253
7England England11251Up57
8Portugal Portugal1062-5Down-187
9Egypt Egypt10533Up86
10Chile Chile9888Up100
11Italy Italy982-6Down-202
12Greece Greece9751Up11
13USA USA9691Up12
13Serbia Serbia9692Up22
15Croatia Croatia968-5Down-73
16Paraguay Paraguay96115Up141
17Russia Russia956-6Down-59
18Switzerland Switzerland9406Up74
19Slovenia Slovenia9176Up57
20Australia Australia9110Equal25

updated on 14 July 2010
sumber : FIFA

pnghantaran percuma!!!

oleh kerana pmbeli2 kt kedah yg prtma mmrlukan pnhntaran...
maka sy bg pnghntaran ng prcuma...
alhamdulillah bila pmbeli2 kt kdah mmberi smbutan yg mnggalakkn..
thniah skli lg dlm msa 2mnggu dh mmbeli sbyk 13kotak..
kos pnghntaran akn dmklumkn..
insya'allah esk sy akn hntar one drop perfumes ngn mnggunakn pos..hehe

Saturday, July 10, 2010

SpA1n VS NetHErlAnD...

mlm ni prtmuan 2 kelab ksukaan aku...
cz dua2 klab ada pmain lvrpool yg mnjadi atacking..
dlm ntherland ada dirk kuyt...
spain plk ada frnando torres...
so leh tgk spe lg tajam dlm attacking...hehe..

mlm ni aku ngn mmber aku nk g tgk kt icity...
skrin yg trbsar d asia tnggra..
sblm ni pn kmi dk tgk kt ctu..
xleh dk dk2 ngn tv...
bsar sgt smpai skit mta cz trlalu trang..hehe..
jom mmriahkn keadaan mlm ni kt icity...

papepn hopfully spain will win for wrld cup this year..
yg trbaik dri ldang........hehe...

AlUMni h0m3cominG UiTM KedAh...

Thankx for da jnior cmputer science ats ksudian mnjmput kmi ke mjlis trsbut..
wlaupn ada org2 yg tdak mnyenangkn korg,kmi mntak maaf sgt2..
kmi yg mna dri stdent uitm kdah ni sumenye happning sumenye..
xtau plk ada mkhluk2 yg spoil kn aktvti smlm...
agk mlu lh kmi d wt nya..
so soory psal smlm...bg kmi yg mne stdent dri uitm kdah ni,korg memg dh trbaik..
cz dgr kmi bg talk wlaupn xda lctrer..
snang kmi nk talk..xpyh nk sruh korg sume diam bla kmi bg talk..
hrap sume fhm yg spoil kn smlm bukn dri uitm kdah..
kmi spt yg dulu gk...xbrlgak wlaupn further ke s.alam..
trsa sgt krnduan d at ni trhdap uitm kedah..
suasana yg tnang d sna brbnding d s.alam..
so hrap korg manage lg utk jmput lbey rmai lg alumni..
kmi akn cba bg krjsama trhdap aktvti korg..
so gd luck sume ya!!klu smpat leh kta brtmu lg d s.alam...hehe

S000000000rrY...........

kpd playar blog ni,mntak maaf bbyk atas lme dh xupdate..
this week is the frst week of stdy..
so mny things 2 do...
cm kna cri sprvsor utk fyp la ape la...
tp skrg alhamdulillah dh nmpak spe yg akn jd sprvsor..
tkut pn ada gk utk hadapi sume ni..
ni lh pluang aku mmbuktikn kblehan aku..
cz aku ni bukn yg jnis mmbaca bku..
2 pointer aku xelok...huhu..
neway rsult aku nek la ckit..
dtmbah plk ngn rsult s.kos wt nek lg aku pnye pointer..
papepn aku lbey ska excllent utk skill dri excllent mmbaca buku...
btol gk ckp sprvsor fyp aritu...
dia akn train shngga hancus bg kmi ada skill utk industry zman skrg..
bla aku dgr cm2,aku trus trtarik..
nk A dlm skill cz klu rsult aku cm pyah je nk excllent dh...hehe...
so skrg dh smngat nk explore new skill yg akn mnjadi pltform utk system fyp...hehe