w3Lc0m3


Friday, October 29, 2010

tips MenHilANgkAn MAraH...

21 Zulkaedah 1431 H
Oleh : nina mazrina
Sumber : cina islam

“Saya seorang yang pemarah”… Bila saya terbaca artikal ini… saya rasa diri saya terlalu kerdil…saya sedar terlalu banyak kekurangan dalam diri saya… kadangkala terfikir juga… entah bagaimana rupa saya ketika marah…huhuhu…tentu hodoh kan!!!…

IMAM Syafie ada menegaskan: “Marah adalah satu di antara panah syaitan yang mengandungi racun. Oleh itu hindarilah ia agar kamu dapat menewaskan syaitan dan bala tenteranya.”.

Apabila marah dituruti, ia akan membakar kebaikan seperti api membakar kayu dan tiada yang tertinggal kecuali debu. Bagi menghilangkan perasaan marah ada beberapa panduan yang boleh diikuti, iaitu:

Tuesday, October 26, 2010

Adik ipar Tony Blair peluk Islam

LONDON, 26 Okt: Adik ipar Tony Blair, Lauren Booth, memeluk Islam selepas menziarahi makam Fatimah al-Masumeh di bandar Qom, Iran sekembalinya ke Britain enam minggu lalu.

Booth, 43, wartawan penyiaran di Press TV, saluran berita bahasa Inggeris Iran adalah adik kepada Cherie Blair, isteri bekas perdana menteri Britain itu.

"Setelah menziarah makam Fatimah Al-Masumeh itu, saya merasa suatu kejutan spiritual, nyaman dan tenteram," katanya kepada akhbar The Mail Ahad lalu.

Beliau berkata, "sekarang ini saya tidak lagi makan babi dan saya membaca Al Quran setiap hari. Kini saya sedang membaca pada muka surat ke 60.

"Saya juga tidak minum alkohol dalam

Paul the Octopus dies

Paul the Octopus, who rose to prominence for his accurate predictions of Germany's matches, has died.
aid to have been born in January 2008 in Weymouth, England, the octopus predicted the correct result of all but two of Germany's games during Euro 2008, failing to predict the defeats to Croatia and Spain.

At this summer's World Cup, he maintained a 100% record, getting all Germany's results right before opting for Spain to beat Netherlands in the final.

Thursday, October 21, 2010

KhAsIAt CukA!!!

13 Zulkaedah 1431 H
Oleh : mala yusof

CUKA sering digunakan sebagai pembersih atau pencuci yang berkesan untuk menghapuskan bakteria berikutan paras asid yang terkandung di dalamnya. Membersih menggunakan cuka adalah kaedah bijak untuk mengelak penggunaan bahan kimia selain ia mesra alam dan menjimatkan.

# Buat sendiri bahan pencuci dengan mencampurkan 1/4 cawan soda bikarbonat, 1 sudu cecair pencuci dan cuka. Bersihkan permukaan dapur menggunakan bahan tersebut.

# Bersih dan harumkan tong sampah dengan campuran 1/2 cawan soda bikarbonat dan cuka. Biarkan selama lima minit dan

Monday, October 18, 2010

Jerebu kerana 244 titik panas Sumatera

Keadaan berjerebu yang dialami terutamanya di sekitar kawasan Utara Johor, Negeri Melaka, Negeri Sembilan dan Negeri Selangor sejak kelmarin disebabkan oleh pencemaran jerebu merentas sempadan dari Sumatera, Indonesia.

Menurut kenyataan daripada Jabatan Alam Sekitar (JAS), Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar, ini ekoran peningkatan bilangan titik panas di Sumatera meningkat kepada 244 kelmarin, berbanding 80 yang dikesan pada 16 Oktober.

"Imej satelit NOAA-18 pada 17 Oktober 2010 juga menunjukkan terdapat pergerakan asap jerebu dari kawasan-kawasan kebakaran di Wilayah Riau, Wilayah Sumatera Selatan dan Wilayah Jambi, Sumatera, Indonesia ke Pantai Barat Semenanjung Malaysia," kata jabatan itu.

Sepanjang 24 jam juga, bacaan Indeks Pencemar Udara (IPU) daripada 51 buah stesen pengawasan kualiti udara JAS yang direkodkan pada jam 11.00 pagi tadi mencatatkan 23 kawasan berada pada tahap baik.

Manakala 27 kawasan berada pada tahap sederhana dan satu kawasan berada pada tahap tidak sihat, kata JAS dalam kenyataan itu lagi.

Kenyataan itu juga menyebut,

PeTua MemIliH GaDIs Yg SeSuaI jAdI IstEri...

Oleh : newsforwarder

"Yang paling kukuh keimanan ialah berkawan kerana Allah, bermusuhan kerana Allah, cinta kerana Allah Dan membenci kerana Allah." (Hadis Riwayat Tabarani dari Ibnu Abbas r.a)

Mengapakah teruna memilih gadis jelita? Kata orang, gadis seperti ini menyejukkan serta menggembirakan hati. Betulkah begitu?

Gadis itu pada asasnya bererti wanita yang belum bernikah. Walaupun begitu, perkataan 'gadis' juga digunakan bagi menggambarkan kesucian seseorang wanita. Wanita yang sudah ternoda sebelum berkahwin digelar 'sudah tiada gadis' atau 'sudah tiada dara'. Umumnya, pengertian pertama iaitu wanita yang belum bernikah digunakan secara formal sedangkan yang kedua itu adalah gelaran yang diberikan secara berbisik-bisik.

Alam gadis merupakan alam yang paling manis bagi seseorang wanita. Semasa inilah seseorang wanita itu akan mencapai tahap mekarnya Dan keayuannya. Pada masa inilah wanita itu mula dipanggil 'bergetah' jika Kita hendak meminjam bidalan Soekarno.

Bila dipandang, banyak hati lelaki akan tergoda. Ada gadis yang 'boleh tahan' Dan Ada gadis yang 'tak boleh tahan'. Gadis yang 'boleh tahan' biasanya dianggap manis tapi tidaklah jelita. Yang 'tak boleh tahan' pula adalah gadis yang sungguh cantik menawan. Ramai lelaki yang tergoda kepada gadis 'tak boleh tahan' ini apatah lagi jika gadis itu sendiri pandai pula menggoda Dan mempermainkan perasaan lelaki.

Tidak dapat dinafikan bahawa lelaki teruna sememangnya tertarik pada rupa Dan bentuk fizikal gadis. Itulah yang menjadi asas mengapa mereka lebih memberi perhatian. Ada orang berpendapat bahawa gadis yang cantik lebih beruntung kerana lelaki melayaninya dengan lebih baik, mesra Dan lemah-lembut.


Biasanya teruna akan terpikat Dan terpesona dengan kecantikan si gadis dahulu, kemudian barulah si teruna menyelidiki perangai si gadis. Ini menyebabkan ramai lelaki terperangkap, menyesal atau menderita, terutamanya bila sudah terlanjur Dan tidak boleh berundur lagi sedangkan baru tahu bahawa si gadis itu teruk perangainya atau sudah ternoda.

Walaupun 'Mata yang belum berisi pengalaman' itu tertarik pada rupa yang cantik, sebenarnya jodoh bagi hati adalah hati juga, bukannya rupa. Maksudnya pada akhirnya gadis yang hatinya paling suci sesuci hatinyalah yang dipilih oleh teruna untuk dikahwini.

Berikut adalah petua-petua sekiranya anda ingin memilih gadis jelita menjadi isteri anda:

Projek mega Mekah siap menjelang 2012

Datuk Bandar Mekah Dr Osama Al-Bar berkata beberapa projek mega yang dilaksana di kota suci ini dijamin siap menjelang 2012.

Dipetik berkata demikian oleh akhbar Saudi Gazette hari ini, Osama yang juga Pengerusi serta Ketua Eksekutif Pihak Berkuasa Pembangunan Mekah berkata jaminan itu bersandarkan kepada arahan Raja Abdullah.

Antara projek berkenaan ialah Lebuh Raya Raja Abdul Aziz yang menghubungkan Mekah dan Jeddah, katanya.

Beliau berkata pembinaan lebuh raya itu sudah bermula dan ia akan menjadi prototaip untuk pembinaan jalan raya di wilayah tersebut pada masa depan.

Satu lagi projek yang hampir siap ialah lapan rumah penyembelihan yang dilengkapi peralatan moden dan akan diurus oleh Bank Pembangunan Islam.

Juga dalam pembinaan sekarang ialah empat terowong pejalan kaki yang menghubungkan daerah Al-Hujun dan Al-Jarwal dengan Masjidil Haram, dan dipercayai dapat mengatasi

Sunday, October 17, 2010

SelAMAtkN La MalAysIA!!!!!!!

ape lg polis..dh tngkap kn pnjyah 2..so ikat kt tgh pdg tpak psar mlm tman ria..kta pakat rmai2 g sepak org cmni..kta wt tmpat utk lpas gram..kn smpoi..sdap ni klu blasah org..aku dh lma gram kt pnjnayah cmni..

PADANG SERAI - Seorang
\lelaki cedera parah dengan lengan tangan kirinya terbelah akibat diserang dua lelaki bersenjata parang dan botol pecah dalam kejadian di sebuah restoran di Taman Ria, di sini, jam 11.15 malam semalam.

Saksi berkata, serangan itu berlaku ketika masih terdapat ramai pelanggan di restoran tersebut.

Orang ramai

Saturday, October 16, 2010

DeSignIng iS enJoyiNG!!!














tgk bsnes card ni,trgat plk
zman muda2 dlu...
besh kje ni..memg aku minat sgt..
tmbah plk aku trtekan ngn stdy ni...
rsa cm nk kmbali zman kje as advrtising..
cri job,dsign n print..hehe
tp apa kn daya,aku xda lngsung crtificate under advrtising or dsigning..
so cner nk apply kje kn...huhu
juz bljar dsign n cri pnglman dlm bidang printing..
aku kje under bwah aku..
under dia byk gk la aku dpt pnglman..
espcially mnguruskn tender krjaan ngeri kedah..
memg kmi kje ulang alik s.ptani n alor star..hehe..
thnkx frnds cz bg pnglaman..
yg wedding card ni mmber aku wt..
xtau la juz dsign or memg org tmpah..
so klu spe nk tmpah kad kwen,leh la cntact ak
u..
mklumla hjung thun ni..rmai yg nk kwen..hehe






























ni dsign2 yg aku smpan lg msa dpt job dlu..
plg besh skli,dpt job utk MPP
uitm kdah...
tp ni ada dsign baner je...ade lg poster,tag name n tshrt..
tp dh xda dsign..smpan mne nth...hehe..




iPhone termahal RM24.6 juta


SEPASANG iPhone 4 Edisi Ros Berlian.


LIVERPOOL - Sepasang telefon bimbit pintar iPhone Edisi Ros Berlian dipercayai merupakan iPhone termahal di dunia.

Sebuah akhbar melaporkan kelmarin bahawa kedua-dua iPhone 4 32GB berkenaan dihasilkan oleh seorang pembekal di Liverpool, Stuart Hughes.

Koleksi itu ditempah oleh seorang warga Australia pada harga mencecah AS$8 juta (RM24.6 juta).

Setiap telefon berkenaan ditatah dengan 500 butir berlian berjumlah 100 karat.

Badannya pula disaluti emas dan platinum manakala bingkainya diperbuat daripada granit. - Agensi


Friday, October 15, 2010

PenCakAr LanGIt TeRBaRu kT MALaySIA!!!

Permodalan Nasional Bhd akan membangunkan projek bersepadu berharga RM5 bilion, yang membabitkan menara 100 tingkat, yang dijadual siap pada 2020, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Kita berasa sungguh bangga kerana ke mana sahaja kita pergi, semua orang mengetahui tentang Menara Berkembar Petronas.

Satu lagi mercu tanda yang akan dibangunkan oleh Permodalan Nasional Bhd ialah Warisan Merdeka, yang dijadual siap pada 2020," katanya semasa membentangkan Bajet 2011 di Dewan Rakyat hari ini.

Menara itu akan menjadi menara tertinggi di Malaysia. Projek itu akan mengekalkan Stadium Merdeka dan Stadium Negara sebagai warisan negara.

Kos projek berjumlah RM5 bilion, dengan menara dijangka siap pada 2015.

CONGRATULATION!!!Liverpool FC sold to NESV

New England Sports Ventures announces that it has completed the purchase of Liverpool Football Club. NESV wishes to extend its sincere gratitude to the Board of Liverpool FC for their diligence and their efforts on behalf of the Club and its supporters.

The transaction values the Club at £300m and eliminates all of the acquisition debt placed on LFC by its previous owners, reducing the Club's debt servicing obligations from £25m-£30m a year to

Thursday, October 14, 2010

AdaKAh AnDA wAniTA MaLAnG??

'Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang Ananah, yang Mananah, dan yang Hananah, dan jangan engkau kahwini yang Hadaqah, yang Baraqah dan yang Syadaqah.'

- Wanita Ananah : banyak mengeluh dan mengadu dan tiap saat memperalatkan sakit atau buat-buat sakit.

- Wanita Mananah : suka membangkit-bangkit terhadap suami. Wanita ini sering menyatakan, 'Aku membuat itu keranamu'.

- Wanita Hananah :

Proton inspira d Buka utK juAlaN...

Ish...klu aku ada duit yg byk,aku g bli kreta ni..
xdpt hnda civic type-r pn xpe...
cutting cost ckit klu bli kreta ni...
balik mntak kt prents la..trade in kreta lma aku amek kreta ni..hehe
smart kot..yg trbaek..bru leh berlagak!!!!haha







Proton Holdings Bhd memperkenalkan Sedan baharu empat pintu bersaiz sederhana "Inspira", dengan harga permulaan pada RM79,888 dan ia bukan model pengganti bagi Waja.

"Waja sedang dihentikan. Ini bukan pengganti," kata Pengarah Urusannya Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir di pelancaran awal edisi terbaharu produk Proton itu di Subang.

Beliau berkata model baharu itu adalah hasil daripada perkongsian jangka panjang Proton dengan Mitsubishi Motors Corporation (MMC).

Kerjasama dengan MMC untuk menghasilkan Inspira membolehkan Proton menjimatkan banyak masa dan dana, katanya.

"Daripada padangan syarikat ia lebih murah," katanya sambil menambah kos untuk membangunkan sebuah kereta yang benar-benar baharu ialah kira-kira RM700 juta.

"Ia kerjasama sama-sama menang bagi Proton dan MMC," katanya.

Tempahan bermula hari ini dengan minimum

Wednesday, October 13, 2010

ApE Nk JadI La nGn NEgARA KiTA NI???

HULU SELANGOR: “Saya tergamam sebaik mendapat berita bapa saudara mati ditembak dalam rumahnya. Sungguh kejam penjenayah yang sanggup mengambil nyawanya selepas gagal menyamun mangsa,” kata Zainuddin Mohd Shuhaimi, 40, anak saudara kepada bekas tentera, Saad Johari Yamin, 73, yang mati ditembak di rumahnya, di Kampung Keliang, Kalumpang, dekat sini, malam kelmarin.

PILU...jenazah mangsa diusung penduduk Kampung Keliang untuk dikebumikan, semalam. Gambar kecil, Saad.

Menurut Zainuddin, dua anak mangsa iaitu Salmah, 48, dan Abd Aziz, 47, yang tinggal di Keramat dan Wangsa Maju, Kuala Lumpur dimaklumkan kejadian itu turut bergegas ke kampung mereka, jam 2 pagi semalam.

Katanya, lebih memilukan apabila mangsa rebah dengan keadaan bersujud

Adab Memotong Kuku


05 Zulkaedah 1431 H
Oleh: Markisa Razak

Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayang kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

RASULULLAH S.A.W BERSABDA: YANG ERTINYA:.

Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;
* Hari Sabtu : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit
* Hari Ahad : Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan
* Hari Isnin : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat
* Hari Selasa : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
* Hari Rabu : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.
* Hari Khamis : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.
* Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

Sunday, October 10, 2010

THiS WeeK....

nmpaknya smkin hmpir ngn mnggu yg mmningkn kpla..
this week is the klimaks for mngelamkabutkn...huhu...
ok...now im prepare for presntation tmrow..

settle dh --> ISNIN : PRESENT ENTRPRNEUR...

settle dh --> SELASA : TEST WEB ARCHITCTRE, PRSENT PROPOSAL, LSTENING TEST JAPAN...

settle dh --> RABU : LEH G TGK WYG..TP......KNA WT KJE YG BYK UTK KHAMIS..HUHU

settle dh --> KHAMIS : REPORT AND SYSTEM ORACLE...

JUMAAT : TEST OS...

SABTU : TEST ORACLE....

ha...skian mnggu ni pnye kje...
so cner??ok kn mnggu ni...huhu
kuatkn smngat utk tempuh sume ni...
chaiyok2!!!!!!!!!!!!hehe

Friday, October 8, 2010

D'SbalIk AdaM LAmbERt!!!

Lambert sebenarnya dikecam hebat oleh dunia apabila melakukan beberapa adegan kontroversi di pentas Anugerah Award Amerika sebelum ini.

Berikutan itu, rancangan televisyen Good Morning America terbitan ABC di Amerika Syarikat membatalkan penampilan Lambert kerana menolak budaya liar penyanyi gay berkenaan.

kenapa krjaan ptut mmbawa msuk org cmni...plz la...
aku pn trkjut gk...cz aku xtau plk dia nk wt knsert kt mlysia..
pnya lma xtgk brita..
klu ikut dri segi pminat,aku pn ska gk lgu dia..
no boundries..dlu aku ska dk nyanyi lgu ni..
tp aku xsdap dsblik pnyanyi ni..
bla aku kaji pnya kaji,mcm2 bnda yg aku nmpak ttg artis ni...
so y we must support him..
sdgkn kt america sndri tolak budaya dia..
apatah lg mlysia yg dpnggil ngara islam...
cba taip adam lambert on google search...
agk ktrlaluan la pnyanyi ni..
tp.......dlm byk2 gmbar,gmbar ni plg mnarik...
cba tgk gmbar kt bwah ni...

Thursday, October 7, 2010

InI BukAn Tipu..iNi BenDa BetUL!!!hehe

HARARE - Seorang lelaki Zimbabwe mendakwa sekumpulan tiga wanita menculik, memberinya dadah sebelum merogolnya dalam kejadian serangan seks ke atas lelaki yang berlaku buat kali kelima dalam tempoh setahun, kata seorang jurucakap polis semalam.

tiRed!!!!

sgt pnat this week..byk kje..
tdo pn xtratur..kkdg xtdo lngsung..
kkdg tdo 2-4jam je...huhu...
thats y xsmpat nk post sgt blog...
nex week pn byk kje lg...
aaaarghhh...cpt la stdy week...
nk rest ckit...ltih gle bdan ni...huhu

Tuesday, October 5, 2010

BahAyaNYa LetAK LAptoP AtAs RiBA...


GAMBAR yang disiarkan dalam majalah Pediatrics menunjukkan seorang

budak lelaki berumur 12 tahun meletakkan komputer riba di atas pahanya.

CHICAGO - Pengguna-pengguna yang suka meletakkan komputer riba di atas paha mungkin perlu memikirkan semula tabiat itu kerana ia boleh mengakibatkan sindrom kulit terbakar, menurut sebuah kumpulan penyelidik dari Switzerland dalam satu artikel yang disiarkan oleh jurnal Pediatrics semalam.

Sindrom itu menyebabkan warna kulit tidak sekata dan berbintik-bintik ekoran terdedah pada bahang panas dalam tempoh yang lama.

Saturday, October 2, 2010

ComBinAtiOn ComPACt n DSLR caMEra


Oleh NAZRUL AZIM SHARUDDIN
nazrul.sharuddin@utusan.com.my

MENAWARKAN kombinasi saiz kompak dan fungsi seperti kamera DSLR, Samsung NX100 bakal memberi pengalaman fotografi yang cukup sempurna.

SEBELUM berlepas ke Hong Kong untuk menyertai liputan pelancaran global kamera Samsung model NX100 baru-baru ini, beberapa wakil media yang menyertai rombongan itu sempat bertanya kepada kakitangan Samsung tentang apakah keistimewaan yang ditampilkan oleh produk pengimejan terbaru itu.

Namun, pertanyaan kami

new look!!!!

bcoz im really bored wif my layout..
so i change it wif the new one..
this layout wif nature background based on my fvrite..
aku ni ska kn keindahan alam...
xspcially like hutan2 ke wtrfall ke..
cz zman skrg pyah dh nk cri tmpat2 cmni..
skrg pnuh ngn bngunan je..
mmbuatkn dunia jd panas..
so klu dk kt hutan,

Friday, October 1, 2010

MaKIn MelAMpAU peNjeNAyAH skrg!!!!

KUANTAN: Seorang ibu muda anak satu koma akibat kepalanya terhantuk selepas diterajang seorang peragut ketika menunggang motosikal bersendirian di Jalan Pinang di sini, kelmarin.

Akibat kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu, Wan Noresah Mat Isa, 24, dari Kampung Paya Pinang, Jalan Sungai Lembing, kini terlantar di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini kerana mengalami pendarahan beku di kepala berikutan hentakan kuat.

Ketika kejadian, mangsa menunggang motosikal untuk pulang ke rumah ibunya di Kampung Paya Pinang selepas singgah di rumah sewanya di Kampung Padang.


Peragut terbabit yang menunggang motosikal tiba-tiba menghampiri dan menendang mangsa hingga terjatuh sebelum merampas telefon bimbit, wang tunai serta dokumen penting dianggarkan bernilai RM1,000.

bG aIr lAju dULu brU nk NeK taRif Air


Kenaikan tarif air di Kedah tidak dapat dielakkan berikutan peningkatan kos operasi
dan penyelenggaraan pengurusan air yang berlaku dalam tempoh 17 tahun lalu. - Gambar hiasan


ALOR SETAR - Tarif air di Kedah naik sebanyak 27 peratus atau di antara RM3 hingga RM8 per meter padu bermula hari ini setelah kali terakhir dinaikkan 17 tahun lalu.

Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Air Darul Aman (SADA), Datuk Adzmi Din berkata, kenaikan itu melibatkan enam kategori pengguna air kecuali bagi institusi keagamaan dan rumah kebajikan yang kekal pada tarif 40 sen per meter padu.

Katanya, pelarasan itu telah diluluskan Kerajaan Pusat mengikut Peraturan-Peraturan Industri Perkhidmatan Air (Kadar Perkhidmatan Bekalan Air Negeri Kedah) 2010.

"Kenaikan masih lagi rendah dengan secara purata kenaikan sebanyak 1.6 peratus setahun bagi tempoh 17 tahun.

Bumi No2???


LAKARAN artis menunjukkan planet Gliese 581g.


LOS ANGELES - Lima pakar astronomi Amerika Syarikat (AS) menemui sebuah planet baru dikenali sebagai Gliese 581g yang kelihatan seperti Bumi, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Planet itu terletak di satu kawasan yang dirujuk sebagai zon kehidupan kerana suhunya tidak terlalu panas atau sejuk bagi cecair membentuk lautan, sungai dan tasik serta berada pada jarak 20 tahun cahaya dari Bumi.

Planet itu mengelilingi satu bintang yang yang dianggap seperti matahari.

Bintang itu diberi nama Gliese 581.

Planet itu berpusing mengelilingi bintang itu setiap

Tuesday, September 28, 2010

Panggung pertama di Terengganu



SELEPAS sekian lama Terengganu sepi tanpa sebuah pawagam, TGV Mesra Mall dibuka atas permintaan ramai.


JIKA sebelum ini penduduk Terengganu perlu memandu jauh sehingga ke negeri-negeri jiran untuk menonton filem-filem menarik, kini mereka tidak perlu bersusah payah dengan adanya panggung wayang baru yang mula beroperasi 25

Monday, September 27, 2010

OpEn HouSe...

first of all,thnkx 4 nadirah musa..
yg sudi mnjmput kmi ke mjlis open house umh die...
besh tau smlm g...
npe ek???????sbb mkn free...haha...
bukn la..sbb dpt brkmpul,lepak,smbang xigt apa..
dpt mkn lg smbil dk smbang2 n mrapu..
yg pnting,sdap spghti..hehe..
yela...b4 this asyk wt sndiri je kt umh sewa ni...
bli kuah dlm tin ps2 mkn...
xtmbah2 papepn..huhu...
mak aku pn dh lme xwt spghti..
sjak aku xstdy kt uitm kdah,sjak 2la xwt dh..
cz dlu mak aku sllu sruh aku singgah kdai siput..
bli kupang msak spghti...rspi martha stewart..
memg trbaek la..pergh...sdap2..hehe..
nnt cuti sem ni mntak kt mak aku la wt spghti..
aritu raya xsempat nk mntak mcm2..
klam kbut...hehe

Sunday, September 26, 2010

Cecacing siber paling bahaya

TEHERAN - Selepas berjaya menyerang tujuh buah negara, Iran kelmarin menjadi mangsa terbaru apabila pakar-pakar komputer di republik Islam itu mengesan kemunculan cecacing siber paling berbahaya, Stuxnet.

Agensi berita rasmi ISNA melaporkan, sekumpulan pakar nuklear turut menyertai mesyuarat kecemasan semalam bagi menangani virus maya itu yang dipercayai boleh mengambil alih sistem kawalan tenaga elektrik kawasan industri.

Sehingga kini, cecacing itu yang dikesan di Jerman sejak Jun lalu telah menjangkiti lebih 45,000 sistem kawalan industri di India, Pakistan, Indonesia, Kanada dan Amerika Syarikat (AS) sebelum merebak ke Iran minggu lalu.


sumber : kosmo

Saturday, September 25, 2010

NorMaN n MeMeY BerKhalWat AgaiN???haha

KUALA LUMPUR 24 Sept. – Seminggu selepas ditangkap oleh penguat kuasa agama, pasangan pelakon Norman Hakim dan Memey Suhaiza didakwa masih tinggal bersama di sebuah premis perniagaan di Taman Ukay Perdana, Ampang, dekat sini.

Perkara tersebut didedahkan oleh seorang jiran kepada pelakon Norman di premis berkenaan ketika memberi keterangan dalam kes khalwat pasangan itu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, dekat sini hari ini.

Muhamad Yusri Abd. Razak, 55, berkata, kedua-dua tertuduh tetap tinggal bersama sehinggalah pada awal tahun ini, walaupun prosiding kes tersebut sedang berjalan.

Saksi pendakwaan keenam itu memberitahu, sebanyak lapan aduan telah dibuatnya melalui panggilan telefon kepada penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), namun tiada tindakan yang diambil oleh jabatan tersebut.

Menurut pereka dalaman tersebut, pihak penguat kuasa agama tidak membuat sebarang tangkapan atas dua alasan iaitu terlibat dengan banyak operasi cegah maksiat dan kes tersebut masih dibicarakan di mahkamah.

Ditanya oleh Pendakwa Syarie, Muhamad Nazri Basrawi berkenaan tujuan dia ingin menegakkan kebenaran sehingga sanggup memberi kenyataan di sebuah rancangan hiburan dan kesanggupannya

D3MaMMmmmmmm.....

skrg ni aku rsa dh shat ckit...
cma mulut je rsa payau n kpla ada sdkit berat..
neway aku dh bli air aiskrim soda..
utk pulihkn rsa mulut aku ni..hehe...

prstiwa smlm cm aku kna food poisoning dlu..
xslah aku dlu aku kna msa raya ke-5 thun 2008...
smlm aku bli nasi tghri kt fdcourt..
lpas mkn cm biase la..mta pn dh layu la..
trus tdo...lpas aku bngun,prut aku trus rsa keras..
cm nk mltup..bla jln je rsa mloya nk muntah..
lpas aku mnum air pnas trus aku munth abs ape yg aku mkn...
memg byk la aku mntah smlm..

fuh..rsa lga perut aku bla dh mntah abs..
lpas 2 aku trus dmam mngejut..
trpksa la aku harungi ngn plbagai dugaan...
ngn byk kje nk kna wt kn..huhu...
ps2 aku smlm mnum 100 plus ats nsihat ehem...
pgi td aku bngun rsa lega la..
so skrg aku leh wt kje..
wt methodology utk proposal project nk kna prsent rabu ni...huhu

Thursday, September 23, 2010

KaWin kEraNA ApA???


13 Syawal 1431 H
Oleh: AKHISALMAN

Nabi saw bersabda:

"1. Sesiapa yang mengahwini wanita kerana kehebatan dunianya , Allah hanya menambah kehinaan padanya.

2. Sesiapa yang mengahwini wanita kerana hartanya, Allah hanya menambah kepapaan kepadanya.

3. Sesiapa yang mengahwini wanita

Monday, September 20, 2010

K3dAh S3jAht3ra.....

|
|
|
V

sempoi gla..aku bru je tgk signboard yg ada gmbar seksi ni las week...
signboard 2 bru ltak kot xsalah aku cz kdai kt kwasan ni bru bka..
kt lot88..kwsan prumahan yg baru...
tgk2 smlm MPSPK dh jln kn tugas utk trunkn signboard kdai 2...
memg trbaek la..ada gk tindakan kt signboard yg ada unsur yg xshat...hehe...
TAHNIAH aku ucapkn..truskan lg usaha sdmikian...

Portal Berita & Blog Diserang Malware!

Saya petik:
[TVS] KUALA LUMPUR 20 SEPT - Beberapa portal berita di Malaysia termasuk TV Selangor, The Malaysian Insider dan Malaysia Kini dipenuhi amaran malware - perisian yang boleh merosakkan komputer daripada pengendali web pencarian gergasi, Google.

Malware itu dikatakan berasal dari 'Innity' sebuah syarikat jaringan pengiklanan online.

Google kini menghalang pengguna dari memasuki lebih 600 laman web setelah Innity mula menyiarkan iklan yang menghubungkan kepada laman web yang dicemari malware berbahaya.

Blog wirespot tech blog hari ini melaporkan beberapa laman seperti The Star, TV Selangor, The Malaysian Insider, Malaysia Kini, Berita Harian dan My Sinchew turut terjejas.

"Mengikut laporan 'Google Safe Browsing', Innity telah menjadi hos untuk perisian berbahaya yang disebarkan ke laman web yang menyiarkan iklannya.

Pemilik laman web yang terlibat dinasihatkan membuang semua kod dan iklan dari Innity sehingga ia menyelesaikan masalah ini," lapor Wirespot.

Innity dalam laman webnya mendakwa jaringan pengiklanannya melayan lebih 2.1 billion iklan dan mempunyai lebih 29 juta pengguna sebulan termasuk 250 laman web terkenal di Malaysia, Singapura, dan negara Asia Tenggara yang lain.

Menurut Wirespot. Google telah mengesan ancaman itu pada 19 September dan ia meliputi pelayar internet terkenal termasuk milikan Google sendiri iaitu Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer dan Safari yang digunakan pengguna Apple.

sumber : kedahlanie

F1RsT dAy At s.AlAm Aft3r RaYa...

The simple word i want to say is lazy...
why???bcoz of im really lazy rite now..
my mind always to think about work..about job..
msa raya aritu most of my uncle n auntie ask a same statement..
after dgree nk kje kt ne n kje ape??
so wt kn aku rsa nk je kje..
nk bli brg2 impian aku...
ps2 nk byr pnjman PTPTN yg ska sedut duit org ja..
srvis caj ja dh mmbebankn...
susah sgt ke nk tlg org yg bljar??
aku wt tangguh pmbyaran cz stdy pn kna caj gk..
memg tau sedut duit org la..
p2tnya wt la system automatic dtect..
aku smbung stdy ni pn stil smbung pnjam PTPTN..
xleh ke nk dtect yg aku ni dk stdy lg??
betapa bdohnye kn..ktnggalan zman la PTPTN ni....
dh2...mlas nk ngumpat lg...haha...
memg skrg aku rsa mlas gla nk stdy...
tmbah plk mnggu2 akhir sblm stdy week ni mnggu pnyeksaan...
mnggu yg dseksa oleh lctrer ngn plbagai bnda...
mmbuatkn aku rsakn lg fed up nk stdy...
aaarggghhh!!!!!!!!cpt la abs stdy...huhu

Tuesday, September 7, 2010

R@yA TaHUn N1!!!!

tahun ni pnye raya memg dlm sjarah..
xpnh lg dlm hdup aku raya cmni...
psal pa???mest trtnya kn cz raya blum lg dh ctat sjarah...
sbbnye sume fmily umi aku trun braya ke kedah..
iaitu umh aku...trbalik plk...
p2tnya ktorg yg dtg braya ke KL...
umh t.wan aku...wa...memg mriah la umh aku nnt...
bila sume dtg brkmpung d umh aku...
diorg brgerak scara brasingan..
dua org pak sdara aku brtolak rabu mlm..brtolak dari PJ
mayb dlm 3,4 pagi..smpai awl pagi kt umh aku...
ps2 mak sdara aku sorg brtolak awl pgi khamis trmsuk la ngn t.wan aku..
diorg brtolak dri stiawngsa...
ps2 sorg lg auntie aku brtolak dlm pkul2 ptg dri kota warisan..
yg sorg lg pak sdara aku, xsmpat tnya t.wan aku smlm..
cz smlm aku g umh t.wan aku kt stiawngsa...
ha...yg ni plg jauh..dia brtolak dri melaka..

cner la raya thun ni ek..xsbar bebenor..
cz thun ni lain dri yg lain..hehe...
yg prents aku plk kt umh klam kbut..
cian diorg..dh la aku blik lmbat..
klu blik awal leh la tlg diorg..
cz rmai org tempah chocolate cake utk raya n hantaran kwen slpas raya..
2 yg klam kbut ckit...

papepn be patient k..
tmrow i'll back...
im really miss sungai petani...
aargghh!!!!xsbarnya aku nk smpai sungai petani..
wait 4 me ya!!!!

owh ya..mayb this is a las post b4 raya...
so 4 da all visitor,thnkx a lot cz support my blog..
n for da muslim visitor,i wish
selamat hari raya aidilfitri...
maaf zahir n batin..
be carefull when drive back 4 hari raya...
jgn gopoh2..yg pnting slmat smpai ya!!!
c for da nex post after raya...
papai n assalammualaikum....

K4d R@y4 Fr0m m3....


Sunday, September 5, 2010

pErS1@p4n R4y@...

bju raya dh done..
fnishing ari jmaat..
aku g bli kt jusco,pdi n padini..
cz b4 this smpat bli ckit je kt romp..
tp msa xmngizinkn..
so ari jmaat aritu aku g shpping lg la..hehe
wa..mlaram aku thun ni..hehe...
biasala..ada untung ckit wt bsnes..

hadiah raya utk ayah aku pn dh done..
hadiah raya utk mak aku lg 20%..
nk kna bli stu bnda lg...hehe..
td aku g bli kt stdium mlawati..
g jln sorg2 bli..huhu...
tp arini aku tgk sriusly ramai..
xpnh sramai cm apa yg aku lalui td..
jln jd stu lrong ja dri 2lrong td..dasazz tau..hehe

ape lg ek??ha..zakat ftrah pn done..
ari jmaat aritu gk..
wlaupn prents aku dh byr utk aku,aku rsa kna byr gk..
cz bg aku mmpu utk byr..sthun skli sja..
juz byr rm7..ape la sgt kn brbnding kta dk shpping..
so kpd org dluar sana,hulur2 kn la rm7 utk zkat ftrah..
espclly klu laki..leh blnja awek xkn xleh blnja org yg susah plk kn..
kn dh kna cramah ngn aku...hehe...

stu lg la yg xdone...
balik kg...aaarghhh!!!
lmbat lg..ari rabu bru aku blik...
skrg aku tnggal sorg2 ja kt umh..huhu..
td g brbka kt umh sdara..
dia ada bg mknan sahur skli..hehe..
esk aku g brmlm umh tkwan aku plk..
kt stiawngsa..so slasa bru aku blik mai cni..

so bla done ksume d atas,then system will running..
what da system??hari raya la..hehe...
klu process xcmpleted,cner nk run system..
same like raya la utk aku thun ni..
sume yg kt ats done,bru leh raya..yeay!!!

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...
MAAF ZAHIR N BATIN!!!

Anak Exco Kedah maut kemalangan

SUNGAI PETANI - Anak kedua Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Kesenian dan Warisan, Kebudayaan Kedah, Dr. Hamdan Mohamed Khalib meninggal dunia kelmarin selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya di Bukit Selambau dekat sini Khamis lalu.

Syazmin Hamdan, 16, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini kira-kira pukul 10.45 malam setelah tidak sedarkan diri lebih 24 jam.

"Dua orang anak saya terlibat dalam kemalangan jalan raya berhampiran Bukit Selambau kira-kira pukul 3 petang Khamis lepas," kata Hamdan ketika ditemui pemberita di rumahnya di sini semalam.

"TAKZIAH KPD DR.HAMDAN..JIRAN TAMAN SAYA..TABAHKN HATI WAHAI DR..SSUNGUHNYA SAYA TAHU YG DR. NI SORG YG SGT LMBUT AT CZ PNH DGR DR. BG CRAMAH PSAL MISI BNTUAN KE PALESTIN..TMBAH LG BILA ANAK DR. KMBALI KE RAHMATULLAH..PRCAYA LH YG STIAP KJADIAN ADA HIKMAHNYA..CMA KTA XTAU APA HKMAHNYA N BILA HKMAHNYA AKN MNCUL..AL-FATIHAH.."

Tuesday, August 31, 2010

Summer transfer window

The international transfer window has now closed, see below for all of the comings and goings in the Barclays Premier League:

ARSENAL

Arsenal

IN: Marouane Chamakh [Bordeaux, free] Laurent Koscielny [Lorient, undisclosed], Sebastien Squillaci [Sevilla, undisclosed]

OUT: Philippe Senderos [Fulham, free], William Gallas [released], Luke Ayling [Yeovil, free], Luke Freeman [Yeovil, loan], Fran Merida [Atletico Madrid, undisclosed], Eduardo [Shakhtar Donetsk, undisclosed], Francis Coquelin [Lorient, loan], Jay Simpson [Hull City, undisclosed], Armand Traore [Juventus, loan]

ASTON VILLA

Aston Villa

IN: Stephen Ireland [Manchester City, undisclosed]

OUT: Stephen O'Halloran [Coventry, free], Wilfred Bouma [released], Marlon Harewood [released], Andy Marshall [released], Nicky Shorey [West Bromwich Albion, undisclosed], James Milner [Manchester City, undisclosed]

BIRMINGHAM CITY

Birmingham City

IN: Ben Foster [Man Utd, undisclosed], Enric Valles [unattached], Nikola Zigic [Valencia, undisclosed], Alexander Hleb [Barcelona, loan], Martin Jiranek [Spartak Moscow, undisclosed]

OUT: Gary McSheffrey [Coventry, free], Lee Carsley [free], Artur Krysiak [Exeter, free], Gregory Vignal [released], Franck Queudrue [released], Marcus Bent [Wolves, loan]

BLACKBURN ROVERS

Blackburn Rovers

IN: Mame Biram Diouf [Manchester United, loan], Benjani Mwaruwari [free]

OUT: Yildiray Basturk [released], Michael Hall [Accrington Stanley, free], Steven Reid [West Brom, free], Marcus Marshall [Rotherham, free], Andrew Haworth [Bury, free]

BLACKPOOL

Blackpool FC

IN: Craig Cathcart [Manchester United, undisclosed], Ludovic Sylvestre [Mlada Boleslav, undislosed], Elliot Grandin [CSKA Sofia, undisclosed], Malaury Martin [Monaco, free transfer], Marlon Harewood [free agent], Chris Basham [Bolton Wanderers, undisclosed], Dekel Keinan [Blackpool, free], Luke Varney [Derby County, loan] , DJ Campbell [Leicester City, undisclosed], Matt Phillips [Wycombe Wanderers, £325,000]

OUT: Alhassan Bangura [released], Hameur Bouazza [released], Ben Burgess [Notts County, free], Stephen McPhee [retired], Joe Martin [released], Danny Mitchley [released], Daniel Nardiello [released]

BOLTON WANDERERS

Bolton Wanderers

IN: Martin Petrov [Manchester City, free], Robbie Blake [Burnley, free], Marcos Alonso [Real Madrid, undisclosed], Ivan Klasnic [unattached], Tom Eaves [Oldham Athletic, undisclosed], Rodrigo Moreno [Benfica, loan]

OUT: Ali Al Habsi [Wigan, loan], Zoltan Harsanyi [released], Stuart McDonald [released], Chris Stokes [released], Ricardo Vaz Te [released], Nicky Hunt [Bristol City, free transfer], Chris Basham [Blackpool, undisclosed]

CHELSEA

Chelsea

IN: Yossi Benayoun [Liverpool, undisclosed], Tomas Kalas [Sigma Olomouc, undisclosed], Ramires [Benfica, £17m]

OUT: Michael Ballack [released], Juliano Belletti [released], Joe Cole [free], Seth Ofori-Twumasi [Peterborough, free], Miroslav Stoch [Fenerbahce, undisclosed], Rhys Taylor [Crewe, loan], Tomas Kalas [Sigma Olomouc, loan], Danny Philliskirk [Oxford, loan], Michael Mancienne [Wolverhampton Wanderers, loan]

EVERTON

Everton

IN: Jermaine Beckford [unattached], Joao Silva [Desportivo Das Aves, undisclosed], Magaye Gueye [Strasbourg, undisclosed], Jan Mucha [Legia Warsaw, free]

OUT: John Ruddy [Norwich, undisclosed], Dan Gosling [free], Lukas Jutkiewicz [Coventry, undisclosed]

FULHAM

Fulham

IN: Jonathan Greening [West Brom, undisclosed], Philippe Senderos [Arsenal, free], Moussa Dembele [AZ Alkmaar, undisclosed], Rafik Halliche [Benfica, undisclosed], Carlos Salcido [PSV Eindhoven, undisclosed], Lauri Dalla Valle [Liverpool, undisclosed], Alex Kacaniklic [Liverpool, undisclosed]

OUT: Andranik [released], Wayne Brown [Bristol Rovers, free], Chris Buchtmann [Cologne, undisclosed], Wesley Foderingham [released], Toni Kallio [released], Luca Moscatiello [released], Erik Nevland [released], King Osei-Gyan [released], Dan Owusu [released], Chris Smalling [Man Utd, undisclosed], Michael Uwezu [released], Elliot Omozusi [Leyton Orient, free], Stefan Payne [Gillingham, free], Paul Konchesky [Liverpool, undisclosed]

LIVERPOOL

Liverpool

IN: Jonjo Shelvey [Charlton, £1.7m], Milan Jovanovic [Standard Liege, free], Joe Cole [unattached], Danny Wilson [Glasgow Rangers, £2m rising to £5m), Fabio Aurelio [unattached], Christian Poulsen [Juventus, undisclosed], Brad Jones [Middlesbrough, £2.3m], Raul Meireles [Porto, £11.5m], Paul Konchesky [Fulham, undisclosed]

OUT: Fabio Aurelio [released], Francisco Duran [released], Nikolay Mihaylov [FC Twente, free], Christopher Oldfield [released], David Martin [MK Dons, free], Robbie Threlfall [Bradford, free], Yossi Benayoun [Chelsea, undisclosed], Albert Riera [Olympiacos, undisclosed], Philipp Degen [Stuttgart, loan], Diego Cavalieri [Cesena, undisclosed], Alberto Aquilani [Juventus, loan], Javier Mascherano [Barcelona, undisclosed], Emiliano Insua [Galatasary. loan]

MANCHESTER CITY

Manchester City

IN: Jerome Boateng [Hamburg, undisclosed], Alex Henshall [Swindon, undisclosed], Yaya Toure [Barcelona, undisclosed], David Silva [Valencia, £24m], Aleksandar Kolarov [Lazio, undisclosed], Mario Balotelli [Inter Milan, £24m], James Milner [Aston Villa, undisclosed]

OUT: Robert Mak [Nurnberg, undisclosed], Benjani Mwaruwari [released], Sylvinho [released], Paul Marshall [Walsall, free], Martin Petrov [Bolton], David Ball [Swindon, loan], Gunnar Nielsen [Tranmere, loan], Nedum Onuoha [Sunderland, loan], Andrew Tutte [Rochdale, loan], Stephen Ireland [Aston Villa, undisclosed], Vladimir Weiss [Rangers, loan], Craig Bellamy [Cardiff City, loan], Benjani [Blackburn, free], Robinho [AC Milan, undisclosed], Adam Clayton [Leeds United, undisclosed]

MANCHESTER UNITED

Manchester United

IN: Chris Smalling [Fulham, undisclosed], Javier Hernandez [Chivas de Guadalajara, undisclosed]

OUT: Ben Foster [Birmingham, undisclosed], Zoran Tosic [CSKA Moscow, undisclosed], Tom Heaton [Cardiff, free], Matthew James [Preston North End, loan], James Chester [Carlisle, loan], Mame Biram Diouf [Blackburn Rovers, loan], Danny Welbeck [Sunderland, loan]

NEWCASTLE UNITED

Newcastle United FC

IN: James Perch [Nottingham Forest, undisclosed], Dan Gosling [unattached], Sol Campbell [unattached], Cheick Tiote [FC Twente, undisclosed], Hatem Ben Arfa [Marseille, loan]

OUT: Max Johnson [Inverness, free], Fabrice Pancrate [released], Kazenga LuaLua [Brighton & Hove Albion, loan]

STOKE CITY

Stoke City

IN: Florent Cuvelier [Portsmouth, undisclosed], Carlo Nash [Everton, free], Kenwyne Jones [Sunderland, £8m], Jon Walters [Ipswich Town, £2.75m], Salif Diao [free agent]

OUT: Amdy Faye [released], Steve Simonson [Sheffield United, free], Nathaniel Wedderburn [Northampton Town, free], Andy Griffin [Reading, undisclosed], Diego Arismendi [Barnsley, loan], Ibrahima Sonko [Portsmouth, loan], James Beattie [Rangers, undisclosed]

SUNDERLAND

Sunderland

IN: Cristian Riveros [Cruz Azul, undisclosed], Simon Mignolet [Sint Truidense, undisclosed], Ahmed Al-Muhammadi [ENPPI, loan], Titus Bramble [Wigan, undisclosed], Marcos Angeleri [Estudiantes, undisclosed], John Mensah [Lyon, loan], Nedum Onuoha [Manchester City, loan], Danny Welbeck [Manchester United, loan], Asamoah Gyan [Rennes, £13m]

OUT: Roy O'Donovan [Coventry, free], Lorik Cana [Galatasaray, £5m], Daryl Murphy [Celtic, £1.5m], Conor Hourihane [Ipswich, undisclosed], Jamie Chandler [Darlington, free], Nyron Nosworthy [Sheffield United, loan], Marton Fulop [Ipswich Town, undisclosed], Kenwyne Jones [Stoke City, £8m], Matt Kilgallon [Middlesbrough, loan], Teemu Tainio [released], Martyn Waghorn [Leicester City, £3m]

TOTTENHAM HOTSPUR

Tottenham Hotspur

IN: Sandro [Internacional, undisclosed], William Gallas [free agent], Stipe Pletikosa [Spartak Moscow, loan]

OUT: Jimmy Walker [released], Lee Butcher [Leyton Orient, free], Sam Cox [Barnet, free], Adel Taarabt [Queens Park Rangers, undisclosed], John Bostock [Hull City, loan], Andros Townsend [Ipswich Town, loan]

WEST BROMWICH ALBION

West Bromwich Albion FC

IN: Gabriel Tamas [Auxerre, undisclosed], Steven Reid [Blackburn, free], Pablo Ibanez [Atletico Madrid, free], Boaz Myhill [Hull City, undisclosed], Nicky Shorey [Aston Villa, undisclosed], Peter Odemwingie [Lokomotiv Moscow, undisclosed], Somen Tchoyi [Red Bull Salzburg, undisclosed], Marc-Antoine Fortune [Celtic, undisclosed], Paul Scharner [free agent] , Craig Dawson [Rochdale, undisclosed]

OUT: Jonathan Greening [Fulham, undisclosed], Robert Koren [released], Joss Labadie [Tranmere Rovers, free], Andwele Slory [released], Filipe Teixeira [released], Luke Daniels [Bristol Rovers, loan], Marc-Antoine Fortune [Celtic, undisclosed]

WEST HAM UNITED

West Ham United

IN: Frederic Piquionne [Lyon, undisclosed], Thomas Hitzlsperger [unattached], Pablo Barrera [Pumas, £4m], Tal Ben-Haim [Portsmouth, loan], Winston Reid [FC Midtjylland, undisclosed], Victor Obinna [Inter Milan, loan]

OUT: Guillermo Franco [released], Bondz N'Gala [Plymouth, free], Matt Fry [Charlton Athletic, loan], Alessandro Diamanti [Brescia, £1.8m]

WIGAN ATHLETIC

Wigan Athletic

IN: Antolin Alcaraz [Club Brugge, undisclosed], Ali Al Habsi [Bolton, loan], Mauro Boselli [Estudiantes, undisclosed], James McArthur [Hamilton, undisclosed], Steven Caldwell [free agent], Tom Cleverley [Manchester United, loan]

OUT: Paul Scharner [free agent], Tomasz Cywka [Derby, free], Mario Melchiot [Umm Salal, free], Titus Bramble [Sunderland, undisclosed], Jason Koumas [Cardiff City, loan], Jason Scotland [Ipswich Town, undisclosed]

WOLVERHAMPTON WANDERERS

Wolverhampton Wanderers

IN: Jelle Van Damme [Anderlecht, undisclosed], Steven Fletcher [Burnley, undisclosed], Adlene Guedioura [Charleroi, free], Steven Mouyokolo [Hull, undisclosed], Stephen Hunt [Hull, undisclosed], Jake Cassidy (Airbus UK, undisclosed], Michael Mancienne [Chelsea, loan], Marcus Bent [Birmingham, loan]

OUT: Jason Shackell [Barnsley, undisclosed], Mark Little [Peterborough, free], Daniel Jones [Sheffield Wednesday, free], Chris Iwelumo [Burnley, undisclosed], George Friend [free], Andrew Surman [Norwich, undisclosed], Nathaniel Mendez-Laing [Peterborough, loan], Andy Keogh [Cardiff City, loan]


sumber : premierleague