w3Lc0m3


Blogger Graphics

Tuesday, April 24, 2012

tudung bukn aurat?????

tadaaa....rleks semua..tajuk post kali ni mest ada yg plik bin hairan..
sbnarnya aku post pasal hal ni sbb makin ari makin plik org kt negara kita ni..
isu yg sbnarnya ialah kita trlmpau d didik dari kcik dgr statement psal tudung ni..
cntohnya klu kita tgk movie or drama,kkdg aku trgelak gk ngn statement diorg..
"tgk awek 2,bgus kn..ttup aurat.."..mlas la nk bgtau drama apa kn..
padahal awek 2 pkai tdung half cut ja pn..pergh..half cut plk..
cm ayat modify kreta plk...hehe..

korg fhm x half cut cmna??half cut ni jnis pkai scarf or apa ek..
nk pnggil pn xreti cz prmpuan ni mcm2 aksesori ada..
jnis pkai tudung yg tutup stngah je..ps2 nmpak jambul rambut kt dpn..haha..
2 dh kata ttup aurat??so budaya ni dh brleluasa sgt kt ngara kita ni..
asal letak 'something' atas kpala trus pnggil ttup aurat..
tlg ubahkn statement 2..bhaya tau dari sudut agama..
nk kata aku ni hebat agama,xde la sgt..juz nk brkngsi crita je la..
sbnarnya prmpuan ni p2t ttup aurat..means bukn ttup kpala ja..
aurat prmpuan ni bleh d katakn 90% - 95%
pd ksluruhannya..
so adakah pkai tudung 2 dh mnutup 90% - 95% auratnya???

cuba kaji balik ye..aku sbnarnya bukn nk argue sgt pn hal ni cz aku ni pn jnis bukn alim sgt pn..
aku xpnh tgur org suruh ttup aurat pn cz aku tau yg aku xlayak nk tgur lg...cuma aku akn tgur isteri aku ja cz tnggungjwb aku..

so kt cni aku hanya nk tgur,plz change ur mind..jgn anggap pkai tdung ja ttup aurat..plzzzz la..kaji dlu bru nk brpndapat..klu x,jd cm gmbar d bwah ni la..ttup aurat kh dia???rnung2kn n slamat bramal..hehe

sumber pic: internetKini


No comments: