w3Lc0m3


Blogger Graphics

Thursday, May 6, 2010

Jgn HalAlkn Bnda yg HAraM

"Datuk Awang Adek, Timbalan Menteri Kewangan, patut beristighfar dan mengucap syahadah kerana berhujah jika judi bagi sukan bolasepak dibenarkan kerajaan boleh memungut hasil.

Beliau hari ini memberitahu Dewan Negara bahawa kerajaan Pusat akan menimbang untuk membenarkan judi untuk sukan tersebut.

Sebagai seorang Islam, beliau tidak sepatutnya mengeluarkan ucapan sedemikian."

kita brbngga sbg ngara islam..tp dlm islam mna ada halal plk dlm judi..
hasil judi plk dpungut oleh krajaan n nk bg kt spa duit 2??
xkn nk bg kt rkyat plk mkn duit hram??

sbg sorg islam aku nk bnda ni xbrlaku lh..
ape la nk jd ngn mlysia ni...
aku bukn nk tentang krjaan..
tp yg xelok kna bntah..
hrap krjaan trimalh luahn rkyat..
aku cintakn ngra ni..so xkn nk biarkn bnda xelok hinggap kt tmpat yg kta cntai..

cm sorg bpak n ibu cintakn anak dia..
xkn diorg nk bnda yg xelok hinggap kt anak diorg..
mest nk yg tbaekk kn??
sma la ngn aku ni yg cntakn ngara ni..

sbg bumi yg aku dlhirkn,dbsarkn...
spya mnjadi rkyat yg brtmadun d ngara ni..

No comments: