w3Lc0m3


Blogger Graphics

Sunday, May 23, 2010

tahniah INTER MILAN!!!!

MADRID: Inter Milan melengkapkan trofi kejuaraan kelab dari Itali itu apabila menumpaskan Bayern Munich 2-0 pada aksi akhir Liga Juara-Juara Eropah 2009/2010 di Stadium Santiago Bernabeu awal pagi tadi.

Inter memmpersembahkan permainan menakjubkan termasuk pejaga gawang, Julio Cesar bagaimanapun pemain yang harus diberi pujian ialah penyerang Argentina, Diego Milito yang menyumbatkan kedua-dua gol bagi memastikan kemenangan Inter ke atas Bayern di Madrid.

Gol-gol Milito memang memeritkan anak-anak buah Louis Van Gaal selepas dia memusnahkan sepenuhnya pertahanan Daniel van Buyten khususnya gol kedua pada minit ke-70.

ni merupakan aksi pertama di akhir Liga Juara-Juara sejak tahun 1972, kejayaan pagi tadi juga merupakan trofi Eropah yang ketiga sejak yang pertama pada tahun 1965.

Pasukan itu juga merupakan kelab Italai yang pertama yang mencapai kejayaan menakjubkan dengan trofi Serie A, Piala Itali dan terkini Liga Juara-Juara Eropah.

Perancang utama Inter, Jose Mourinho mengakui bahawa perlawanan akhir itu adalah yang terakhir sebelum meneroka cabaran baru iaitu menjadi jurulatih pertama menjuarai gelaran Eropah melalui dua kelab berbeza.

No comments: