w3Lc0m3


Blogger Graphics

Friday, October 1, 2010

bG aIr lAju dULu brU nk NeK taRif Air


Kenaikan tarif air di Kedah tidak dapat dielakkan berikutan peningkatan kos operasi
dan penyelenggaraan pengurusan air yang berlaku dalam tempoh 17 tahun lalu. - Gambar hiasan


ALOR SETAR - Tarif air di Kedah naik sebanyak 27 peratus atau di antara RM3 hingga RM8 per meter padu bermula hari ini setelah kali terakhir dinaikkan 17 tahun lalu.

Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Air Darul Aman (SADA), Datuk Adzmi Din berkata, kenaikan itu melibatkan enam kategori pengguna air kecuali bagi institusi keagamaan dan rumah kebajikan yang kekal pada tarif 40 sen per meter padu.

Katanya, pelarasan itu telah diluluskan Kerajaan Pusat mengikut Peraturan-Peraturan Industri Perkhidmatan Air (Kadar Perkhidmatan Bekalan Air Negeri Kedah) 2010.

"Kenaikan masih lagi rendah dengan secara purata kenaikan sebanyak 1.6 peratus setahun bagi tempoh 17 tahun.

"Walaupun naik, tarif air di Kedah masih lagi rendah iaitu berada di tempat ketiga terendah berbanding negeri lain,"katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini semalam.


sumber : kedahlanie



jgn amek kira psl tarif air plg trendah ke ape ke..amek kesah psal quality..ni ka nek kn tarif air ngn quality yg truk..shnggakn trpksa gna duit sndiri utk pam air bg laju...come on la..lg stu aku rsa kesal ngn tiang lmpu kt kedah..espcially kt sg.petani la cz aku dk sg.petani..dgr cte tiang lmpu yg cntik n dpt tau hrga agk mhal gk la..tp siang je cntik..mai mlm,gelap glita..kt cni aku nk ckp yg aku xkesah sgt tiang lmpu 2 cntik ke x..tp chya lmpu yg sgt dprlukn cz leh bhya kn kslematn pngguna jln rya...stakat ni aku aku tgk cm kedah plg truk dri aspek tiang lmpu..glap glita...gerhana nk mmpuih..aku g pnang smpai hjung hutan pn brlmpu..tp kt sg.ptani,kt bndar pn dh glap..apa ke???mne g ahli prlimen sg.petani??ahli dun dlm prlimen sg.ptani??xpnh tgk ka kglapn d sg.ptani??memg ptut la org xska ngn PKR..sbb nmpak mka bla nk brtnding,brebut jwtan...2 ja kje diorg..tp brbakti kpd rkyat,hampeh..shnggakn wt krja dlm jntera plhanrya pn pyah nk tgk ahli PKR..cz diorg ni tau nk rbut jwtan je..aku xdpt gmbarkn klu diorg mmrintah ngara..abs rbut jwtan pe..kje hampeh..ha..kn dh kna bebel ngn aku...cz lme dh aku pndam bnda ni..dri dlu lg xda pape prubhan dri aspek yg aku xpuas at ni..bnda ni xpyah wt aduan pn wkil rkyat leh nmpak la..cz sg.ptani bndar yg mmbngun..xkn xpnh jln wktu mlm kot..xkn xprsan kot lmpu jln asyk xnyala ja....plz ubahkn ape yg ptut sblm anda yg d ubahkn!!!!

No comments: